I går holdt vi en lille Halloweenfest for min datter og nogle af hendes venner. Hvert barn kom udklædt. Der var handlet ind til 4 børn. Dette var budgettet:
2 x græskar a 20,- kr. fra Fakta: 40,-
En pose chokolade slikkepinde fra Netto: 20,-
En Halloweenkage fra Fakta: 10,- kr.
En pakke Halloween romkugler fra Fakta: 10,- kr.
4 små poser popcorn a knap 1 kr. stk.: 4,-
Skumfiduser: 15,-
Lidt Ribenasaft fra køkkenskabet.
Ialt = 99,- kr.
Først klippede vi forskellige Halloween papirmodeller ud, som man kan hente hos Ravensblight ganske gratis. Dertil var der kage, romkugler og saftevand.
Så blev der udskåret græskar. To børn per græskar. De blev mægtig fine. (Min datter og jeg havde på forhånd udhulet dem, da de så var lettere at komme i gang med.)
Der blev leget lidt ind i mellem og til sidst var der "Slik eller ballade". Jeg havde på forhånd aftalt med et par naboer, at børnene ville komme forbi. Og den ene nabo fik udleveret en skål slik med noget af det indkøbte slik, som hun kunne dele ud, når børnene kom forbi.
Den lille Halloweenfest varede 3 timer. Og der var slik og popcorn tilovers, som kan bruges, når det bliver d. 31. oktober :)
Showing posts with label Fest. Show all posts
Showing posts with label Fest. Show all posts
Tuesday, October 18, 2016
Monday, October 10, 2016
Når man holder fest for næsten ingen penge
Vi elsker at have gæster. Det kan dog være en dyr fornøjelse - men behøver ikke være det.
Vi holder tit sammenskudsfester. Gæsterne får en invitation, hvor der står, hvad de skal have med. Hvis det er til spisning beder vi f.eks. om at de medbringer en madtærte, en blandet salat, hors d'ouvre eller noget andet. Er det bare en hyggeaften kan det være, at de skal tage chips, dip, slik og/eller drikkevarer med.
På denne måde kan man godt have gæster ofte, uden at det skal være noget voldsomt dyrt noget.
Og vi har endnu ikke fornærmet nogen ved at bede om, at de medbringer noget af det, der skal indtages. Jeg beder aldrig om mere, end hvad jeg selv ville kunne komme med.
Vi holder tit sammenskudsfester. Gæsterne får en invitation, hvor der står, hvad de skal have med. Hvis det er til spisning beder vi f.eks. om at de medbringer en madtærte, en blandet salat, hors d'ouvre eller noget andet. Er det bare en hyggeaften kan det være, at de skal tage chips, dip, slik og/eller drikkevarer med.
På denne måde kan man godt have gæster ofte, uden at det skal være noget voldsomt dyrt noget.
Og vi har endnu ikke fornærmet nogen ved at bede om, at de medbringer noget af det, der skal indtages. Jeg beder aldrig om mere, end hvad jeg selv ville kunne komme med.
Subscribe to:
Posts (Atom)